1393-10-12 19:22
1268
2
8256
در یادواره شهدای 12 دی گالیکش عنوان شد ؛

صادقلو: شهدای 12 دی زمینه ساز پیروزی های بعدی بودند

استاندار گلستان: خون شهدای 12 دی سال 57 شهر گالیکش زمینه ساز پیروزهای بعدی مردم ودر نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، شب گذشته مسجد جامع گالیکش میزبان مردم و مسئولانی بود که برای گرامی داشت یاد و نام شهدای والامقام واقعه 12 دی سال 57 گالیکش گرد هم آمده بودند.

ygsh12shgmj 1

فرماندار گالیکش در این آئین گفت: قطعاً در تاریخ هر ملتی نقطه عطف و روز مهم و شاخصی وجود دارد؛ این نقطه عطف در تاریخ شهرستان گالیکش 12 دی ما است.

وی افزود: 12 دی روزی است که مردم انقلابی و شهد پرور گالیکش با توجه به این‌که در آن ایام آبادی‌ای بیش نبود این حماسه را رقم زدند و موجب فخر استان شدند.

حسن خسروی خاطرنشان کرد: الحمدالله بعد از انقلاب هم این مردمان انقلابی وظایف اسلامی و انقلابی خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.

وی خطاب به استاندار گلستان گفت: مردم گالیکش مردمانی بسیار مهربان و صاحب حق هستند و عنایت ویژه حضرت‌عالی را می‌طلبد تا رنگ محرومیت از چهره آن زدوده شود.

ygsh12shgmj 1

فرماندار گالیکش سخنان خود را با این جمله از مقام معظم رهبری در وصف گالیکش به پایان رساند:«گالیکش در آن منطقه از نخستین آبادی‌هایی است که به اندیشه‌های انقلابی و حاملان و پیام‌آوران آن امکان فعالیت داد. ازآنجا بود که در سال 52 و بعد ما توانسته‌ایم جهت و پیام خود را در آزادشهر و رامیان و گنبد مطرح کنیم و تدریجاً سراسر منطقه را تا قسمت‌های شمالی و غربی‌اش زیرپوشش بگیریم.»

ygsh12shgmj 1

در ادامه استاندار گلستان در این مراسم گفت: این شهدا در زمان طاغوت زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدند؛ همان‌طور که رهبری فرمودند این واقعه تلالو نور و آگاهی در منطقه ایجاد کرد و باعث شد مردم منطقه نسبت به این موضوع بیداری و جرئت پیدا نمایند و به‌تبع خون شهدای 12 دی پیگیر مطالبات خون شهدا باشند و درنهایت این تعقیب زمینه‌ساز پیروزی‌های بعدی در منطقه شد.

وی افزود: عین روایت است که خداوند در خانواده شهدا به‌جای شهدا قرار می‌گیرد و از این حیث خانواده شهدا مهم و بزرگ هستند.

دکتر صادقلو خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی ما شهید دارای مقام بزرگی است. تابناک‌ترین ادبیات اسلام و آموزه‌های اسلامی در خصوص شهدا است. حقیقت این است که زبان روایات پر از وصف شهدا است که از قرآن اخذشده است.

وی با اشاره به غزوه احد و این مطلب که لفظ خانواده شهید برای اولین بار بعدازاین جنگ پدید آمد، تصریح کرد: محور اصلی هر انقلابی خانواده شهیدان هستند و این خانواده شهدا هستند که می‌توانند فرهنگ‌ساز باشند.

ygsh12shgmj 1

استاندار گلستان با اشاره به قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین از این منظر که بزرگ‌ترین پیام‌رسانان خانواده‌های شهدا هستند خانواده‌اش را با خود همراه کرد. اسرای کربلا رهروان شهدای کربلا بودند و اگر آنان نبودند همچنان کربلا در کربلا می‌ماند.

دکتر صادقلو در ادامه در خصوصشان نزول آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» سخن گفت.

وی بابیان سخنان گوهربار پیامبر اکرم و حضرت علی در خصوص اوصاف شهیدان خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما این است که بدانیم شهدای 12 دی با چه هدفی این کار را انجام داده‌اند.

وی افزود: کسانی که ایمان به خدا و رسولش را ازدست‌داده، به نماز این نقطه حیات و نجات انسان تکیه نمی‌کند، حق‌الناس به گردن دارد و منویات شهدا را پیگیری نمی‌کنند نمی‌توانند مشمول شفاعت شهدا گردند.

استاندار گلستان در خاتمه با تأکید بر این‌که روحانیت در رأس برنامه‌های انقلاب قرار داشتند، گفت: در عرصه این رویداد بزرگ حاج‌آقای موسوی(امام‌جمعه گالیکش) قرار داشتند. ایشان ذخیره‌ای است در منطقه ما و آن روزها از شجاع‌ترین مبارزان بودند که با مقام معظم رهبری

ارتباط داشتند و باید گرامی داشته شوند. یاد مرحوم حاج‌آقا ابراهیمی هم که آن روزها نگران مردم گالیکش بودند و جمعیتی را برای کمک به مردم ساماندهی کردند گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اسماعیلی-خان ببین

خیلی جالبه که تا بحال اطلاعی ازین اتفاق بزرگ نداشتم. این واقعا جای تاسف داره که چرا ما هایی که در استان گلستان هستیم ازین موضوعات بزرگ بی اطلاعیم.

0
0
پاسخ
1393-10-13 05:17
رضایی

کاش آقای صادقلو برای 9 دی هم به همین اندازه وقت می گذاشتند..

0
0
پاسخ
1393-10-13 17:50

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.